Inmarcesibles: Exposición fotográfica sobre a beleza real femenina
Autoría: Patricia González Vidal e Ana de la Torre Alvaredo
Datos profesionais:
Email: anadelatorre1@hotmail.com
Palabras chave:

Resumo

As mulleres foron e son partícipes de como xiran, arredor dos seus físicos, esixencias e mandatos sociais que as condicionan para adaptarse os canons de beleza femininos. Esta violencia estética é asumida por as mesmas en forma de autoesixencias e desexos para obter corpos irreais, que poden provocar, como é evidente, graves problemas físicos e mentais. Ante esta situación inxusta e prexudicial para as mulleres, é necesario intervir concienciando sobre o negativo que é a existencia destas ordes e sobre o irreais e ficticias que son, loitar por obter un cambio na sociedade e na súa mentalidade, obter unha maior autoestima e confianza e, tamén, un maior amor propio. Inmarcesibles —aquilo que xamais murcha—, xorde coa finalidade de amosar, por medio dun conxunto de fotografías, a beleza real feminina, enviando a reflexión, non só as participantes, senón a toda a poboación, sobre a inxustiza que xeran estes mandatos sociais e sobre a verdadeira beleza. Esta exposición fotográfica converteuse nun instrumento itinerante que berrou o seu cometido por diversos organismos e, os silencios atopados, foron cubertos por diversas charlas educativas en diferentes institucións.

Resumen

Las mujeres fueron y son partícipes de cómo giran, en torno a sus físicos, demandas y mandatos sociales que las presionan para adaptarse a los cánones de belleza femeninos. Esta violencia estética es asumida por ellas en forma de autoexigencias y deseos de obtener cuerpos irreales, lo que puede ocasionar, como es evidente, graves problemas físicos y psíquicos. Ante esta situación injusta y dañina para las mujeres, es necesario intervenir sensibilizando sobre el carácter negativo de la existencia de estos órdenes y de lo irreales y ficticias que son, luchando por conseguir un cambio en la sociedad y en su mentalidad, consiguiendo una mayor autoestima y confianza y, también, un mayor amor propio. Inmarcesibles —aquello que nunca marchita—, surge con el propósito de mostrar, a través de un conjunto de fotografías, la verdadera belleza femenina, haciendo reflexionar, no solo a las participantes, sino a toda la población, sobre la injusticia que generan estos mandatos sociales y sobre la belleza verdadera. Esta exposición fotográfica se convirtió en un instrumento itinerante que gritó su cometido por diversas organizaciones y, los silencios encontrados, fueron cubiertos por diversas charlas educativas en diferentes instituciones.
Artigo publicado na revista Fervenzas 26 dentro da Sección Artigo dentro da Sección Premio Día Mundial do Traballo Social